Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Menü

Mentes

 

 

Zöld tea levél

Ár:
1.890 Ft
Menny.:db

Ingyenes szállítás

 TELEFONOS MEGRENDELÉS 

Ajándékok a vásárláshoz:

Részletes ismertető

Az egészségügyi hatásokat alátámasztó tudományos bizonyítékok

 

1. A testsúly csökkentését támogató hatása

  • Japán állatkísérletek szerint a fogyásért elsősorban a zöld teában lévő koffein és teanin felel, de a hatásukat felerősíti a zöld tea katekin tartalma is (Zheng és munkatársai kutatása). 

  • A zöld tea nagy mennyiségben tartalmaz koffeint. A koffein hatását 8 egészséges fiatal önkéntesen tesztelve megállapították, hogy a koffein fogyasztása növeli a sejtek nyugalmi energiafelhasználását és hőtermelését. Ennek következtében indulnak meg a fogyási folyamatok (Acheson és munkatársai kutatása). 

  • Egészséges brit fiatal férfiakon tesztelve a zöld tea fogyasztás 17%-al növelte a zsír lebontást erősítő edzés közben, emellett növelte a kísérletben részt vevők inzulinérzékenységét és glükóztoleranciáját (Venables és munkatársai kutatása). 

  • Túlsúlyos kínai felnőtteken végzett klinikai tanulmányban a kísérletben résztvevők 12 héten keresztül naponta zöld teát fogyasztottak. A kutatók a hasi zsír terület, testsúly, és testzsír változását követték nyomon. A 100 vizsgált személynél egyértelmű összefüggést találtak a zöld tea fogyasztás és a fogyás között. A 12. héten mind a három vizsgált érték szignifikánsan csökkent a zöld tea hatására, míg a kontroll csoportnál nem volt jelentős változás (Zhang és munkatársai kutatása).

  • Kínai kutatók 25 különböző klinikai vizsgálat eredményeinek összevetése alapján megállapították, hogy a zöld teát fogyasztók 1,8 kg súly felesleggel többet adtak le a kontroll csoporthoz viszonyítva. A tanulmány eredményei szerint a hatékony fogyást a következők kombinálásával lehet a legeredményesebben elérni: zöld tea fogyasztás, kiegyensúlyozott egészséges étrend, és  rendszeres fizikai aktivitás (Lin és munkatársai kutatása).

 

2. Koncentrációt javító, tanulást segítő, fáradtság elkerülését támogató hatása

  • A zöld tea nagy mennyiségben tartalmaz koffeint, ami a Pszihofarmakológia című szakfolyóirat tanulmánya szerint napi többször fogyasztva megakadályozza az éberség és a kognitív képességek csökkenését (Hindmarch és munkatársai kutatása).

    A koffein tartalmú italok - mint a zöld tea –, glükózzal kombinálva „energia ital”-ként funkcionálnak. A koffein a mentális teljesítményt jobban javítja a placebónál, valamint a koffein és glükóz önmagában való alkalmazásánál is (Scholey és Kennedy kutatása)

 

3. A szív egészséges működését és a normál koleszterinszint fenntartását támogató hatása

  • A szív- és érrendszeri betegségek világszerte a vezető halálozási okok közé tartoznak. Kialakulásuk kockázatát csökkentheti a zöld tea fogyasztása. Egy nagyszabású japán kutatásban magas kockázatú szívkoszorúér- (koronária-) betegeket vizsgálva összevetették a kevesebb, mint napi 1 csésze zöld teát fogyasztókat a több, mint napi 3 csésze zöld teát fogyasztók csoportjával. Koronáriaér vizsgálatukat követően megfigyelték, hogy a nagy mennyiségű zöld teát fogyasztó csoportnál 46%-kal alacsonyabb volt a koronária-betegségben szenvedők száma (Kishimoto és munkatársai kutatása).

  • A magas LDL-koleszterin szint érelmeszesedéshez vezet. Japán kutatók vizsgálták a zöld teának az  LDL-koleszterin szintet csökkentő hatását. Több mint 150 egészséges önkéntest három csoportra osztva kezeltek zöld tea kivonattal; nagy dózisban és csökkentett dózisban 1 héten keresztül minden nap, a harmadik csoport placebóban részesült. Az eredmények bizonyítják, hogy a zöld tea katekin hatóanyagai csökkentik az LDL-koleszterin oxidációját és az érfalak hámrétegének károsodását, ezáltal az érelmeszesedés kockázata is mérséklődik (Miyawaki és munkatársai kutatása).

 

4. Az idős kori szellemi egészséget támogató hatása

  • A japán Nakajima Projekt keretein belül több mint 500, a kutatás kezdetekor szellemileg egészséges 60 év feletti résztvevő zöld tea fogyasztási szokását és szellemi egészségük változásának összefüggéseit vizsgálták. A kutatás bizonyította, hogy a rendszeres zöld tea fogyasztás több mint felére csökkenti a demencia kialakulásának az esélyét (Noguchi-Shinohara és munkatársai kutatása). 

  • Egy másik japán nagyszabású kutatásba 1000 fő 70 év feletti idős embert vontak be. A zöld tea fogyasztási szokásokat kérdőívezéssel, a szellemi képességeket egy speciális teszttel mérték fel. Az eredmények azt mutatták, hogy legalább napi 2 csésze zöld tea fogyasztása több mint felére csökkenti a szellemi károsodás élőfordulását a kontroll csoporthoz képest (Kuriyama és munkatársai kutatása).

 

5. A normál vércukorszint fenntartását segítő hatása

  • Egy Japánban végzett nagyszabású kutatásban, amelyben összesen 17 413-an vettek részt (40-től 65 éves korig), 5 éven keresztül kérdőívezéssel vizsgálták a diabetes előfordulásának és zöld tea fogyasztásának összefüggéseit. A naponta 6 vagy több csésze zöld teát fogyasztó felnőtteknél 33%-kal kisebb eséllyel alakult ki 2-es típusú cukorbetegség, mint a napi 1 vagy kevesebb csészével fogyasztóknál. A vizsgálat során a nők esetében számottevőbb volt ez a különbség, mint a férfiaknál  (Iso és munkatársai kutatása). 

  • Kínai kutatók közel 5000 felnőtten vizsgálták az éhgyomri vércukorszint alakulását a zöld tea fogyasztási szokások függvényében. A heti 16-30 csésze zöld teát fogyasztóknál 59-77%-kal alacsonyabb volt a cukorbetegségre utaló magas éhgyomri vércukorszint, mint a kevesebb, mint heti 1 csészével fogyasztóké (Huang és munkatársai kutatása).

  • A több mint 100 klinikai kutatás közül kínai kutatók kigyűjtöttek 17-et, amelyek a legmegbízhatóbb eredményeket szolgáltatták 2-es típusú cukorbetegek esetében. Ezek alapján egyértelműen megállapították, hogy a zöld tea alkalmazása csökkenti a cukorbetegek éhgyomri vércukorszintjét, így rendszeres fogyasztását javasolták cukorbetegeknek (Liu és munkatársai kutatása).

 

6. A csontok egészségét támogató hatása

  • Több mint 1000 fő 30 év körüli tajvani egyénnél 10 éven át vizsgálták a zöld tea fogyasztásnak a csontok egészségére kifejtett hatását. Az eredmények alátámasztják a korábbi hipotézist, miszerint a rendszeres zöld tea fogyasztás növeli a csontsűrűséget. A csontritkulás kialakulását lassíthatja a tea levelek fluorid tartama, továbbá flavonoid és fitoösztrogén komponensei növelhetik a csontok ásványi anyag tartalmát (Wu és munkatársai kutatása).

 

7. Az immunrendszer egészségét támogató hatása

  • A BMC Komplementer és Alternatív Gyógyászat című szakfolyóirat japán tanulmányában a zöld tea hatását vizsgálták megfázásos és influenzás tünetekre. A zöld tea kivonattal kezelt csoport influenzás tünetei jelentősen csökkentek a placebóban részesülő kontroll csoport tüneteihez képest (Matsumoto és munkatársai kutatása).

    Egy 51 felnőttet magában foglaló vizsgálati csoporton elvégzett japán kutatás szerint a magas katekin tartalmú zöld tea fogyasztása csökkenti a japán cédrus pollenje által kiváltott allergiás tüneteket. Az eredmények alapján a zöld tea fogyasztás egy lehetséges kiegészítő vagy alternatív gyógymód a szénanáthára (Masuda és munkatársai kutatása). 

    Egy amerikai klinikai tanulmány bizonyítja, hogy a zöld tea fogyasztása csökkenti az influenzás tüneteket, amit az immunrendszer úgynevezett gammadelta T-sejt immunválasz funkcióinak (osztódás, interferon kibocsátás) jelentős emelkedése okoz (Rowe és munkatársai kutatása). 

    Japán kutatók laboratóriumi körülmények között végzett kísérletben bizonyították, hogy a zöld tea kivonata Jurkat T-immunsejtekben előidézi egy specifikus citokin mRNS-ének termelődését, ami további immunfolyamatokat von maga után (Wu és munkatársai kutatása).

 

8. A bélműködés egészségét támogató hatása

  • A zöld tea nagy mennyiségű cserzőanyagot tartalmaz, amelyek különböző, de hasonló hatású vegyületek keveréke. Közös tulajdonságuk, hogy fehérjékkel kovalens kötést képezve kicsapják azokat. Szabad fehérjék gyakran előfordulnak a gyulladt nyálkahártyán, a cseranyagok velük reakcióba lépve egy védőréteget hoznak létre. A gyulladt terület érzékenysége ezáltal csökken, kevésbé jutnak át rajta méreganyagok és a kórokozók. A nagy mennyiségű zöld tea ezáltal székletfogó hatású, így hasmenés esetén eredményesen alkalmazható. A cseranyagok számos kedvező élettani hatású bélbaktérium fejlődését segítik, így többek között a Lactobacillus és a Bifidobacterium fajokét is (Weisburger kutatása).

 

9. Antioxidáns és szövetvédő hatása

  • A zöld tea erős antioxidáns anyagokat tartalmaz. Az antioxidánsok képesek megkötni a szervezetben lévő szabad gyököket, amelyek többek között stresszes életvitel, mozgásszegény életmód vagy dohányzás miatt keletkeznek nagy mennyiségben. A zöld teában lévő antioxidánsok további előnye, hogy gátolják a szabad gyökök képződését segítő enzimeket és segítik az antioxidáns enzimek működését. Egy lengyel tanulmányban sportszegény életmódot folytató 35 férfi diák 4 héten keresztül erősítő edzéseket végzett. Ezalatt két csoportra bontva zöld teát vagy placebót kaptak. Az edzés kezdete előtt és 4 hét múlva erősítő edzés után közvetlenül és 1 nap múlva regeneráció alatt vizsgálták vérüket. A vizsgálat eredménye bizonyítja, hogy az aktív sportolás zöld tea fogyasztással kombinálva fokozza a szervezet antioxidáns védőrendszerét (Jówko és munkatársai kutatása).


Figyelmeztetések, ellenjavallatok

  • A zöld tea levelének fogyasztása nem helyettesíti a változatos, kiegyensúlyozott étrendet és az egészséges életmódot!
  • Gyomor- és nyombélfekély, magas vérnyomás és pajzsmirigy-túlműködés esetén fogyasztása ellenjavallt.
  • Gyermekek elől elzárva tartandó! 

Termékünk ellenőrzött minőségű gyógynövényből készült. Minőségi tanúsítvány letöltése.


Adagolás Naponta kétszer 1-3 kapszula.
A) Kapszulaként fogyasztva Bő folyadékkal lenyelve étkezés előtt.
B) Teaként fogyasztva A kapszulák tartalmát 2 dl forró vízbe helyezve, majd felkeverés után teaként fogyasztva..
Tudd meg, hogy mikor és miért érdemes teát készíteni a kapszulákból!
Összetevők Kapszulánként 450 mg zöld tea levél (Camel­liae sinensis non fermentatum folium) SonicFine® szuperfinom instant gyógynövénypor, kapszulahéj:zselatin.

Vélemények

Erről a termékről még nem érkezett vélemény.
Írd meg véleményed!

SonicFine szuperfinom gyógynövényporok


SonicFine® instant gyógynövényporból

A JAVALLATTM gyógynövény kapszulákban lévő szuperfinom instant gyógynövénypor előnyei: akár 2x nagyobb biológiai hozzáférhetőség, 8x nagyobb biológiai aktivitás, 2x jobb oldhatóság, 2x magasabb flavonoid- és polifenoltartalom, 3x erősebb antioxidáns hatás, 2x több vízoldható rost, 100% hatóanyagtartalom, sokoldalú felhasználás.
Tudj meg többet SonicFine® szuperfinom instant gyógynövényporok előnyeiről!

Herbárium


Herbárium - A gyógynövények hagyománya és tudománya

Herbárium - A gyógynövények hagyománya és tudománya

Vásárolj két terméket és egy olyan könyvvel is gazdagabb leszel, amely segít eligazodni a gyógynövények között:

  • bemutatja, hogyan maradtak a gyógynövények évezredeken keresztül fontos eszközei egészségünk megőrzésének;
  • részletesen ismereti a legfontosabb hatóanyagokat és hatásmódjukat;
  • áttekintést ad a legfontosabb gyógynövény-készítményekről, hasznos tanácsokat ad a gyógynövények gyűjtéséhez;
  • megmutatja, hogy az egyes gyógynövényeket hogyan és milyen egészségügyi célból érdemes használni;
  • több mint 60 gyógynövény tudományos igényességű leírását tartalmazza.

A zöld teáról

Hatóanyagai

  • A zöld tea nagy mennyiségben tartalmaz purin vázas pszeudoalkaloidokat: koffeint (2,5-4,5%), teobromint és teofillint (<0,05%). Polifenoljai: flavonolok (katekinek, ebből 50% epigallokatekin-3-gallát), flavonoidok (kempferol, kvercetin és miricetin-glikozidok), fenolsavak (galluszsav, p-kumársav, klorogénsav, kávésav), gallotanninok. A zöld tea polifenol és katekin tartalmát erősen befolyásolja a környezet, a levelek kora, valamint a szállítás utáni tárolás módja. A zöld teában találhatóak még fitoösztrogének (béta-szitoszterol, matairezinol, xantánok). Tartalmaz továbbá aminosavakat, procianidineket, karotinoidokat, cukrot (5%), aszkorbinsavat, B-vitaminokat, valamint triterpén szaponinokat.

 

Története

  • A teacserje ősi kultúrnövény, első írásos említése hazánkban Bethlen Kata nevéhez fűződik, 1702-ből. A tea a víz után a második legtöbbet fogyasztott ital a világon, valamint a legnépszerűbb gyógynövény. Európai megjelenése Olearius 1633-as írása alapján: „a perzsák barnásfekete italt ittak, melyet egy cha vagy chia nevű növényből főztek”. A hagyományos kínai gyógyászat körülbelül 3 évezred óta használja gyógynövényként. A zöld tea leveleit szárítják és sodorják, a fekete tea leveleit fonnyasztják, fermentálják, mindeközben alakulnak ki jellegzetes aromaanyagai.

 

Elterjedése

  • A teacserje Ázsia esőerdőiben őshonos, de ma már széles körben termesztik Indiában, Sri Lankán, Kínában és Délkelet-Ázsiában (pl. Grúziában). Afrikában (pl. Kenyában) és Dél-Amerikában: Argentínában, Brazíliában és Peruban is. A teacserje a 400-1500 m tengerszint feletti magasságot kedveli, emellett sok csapadékot és magas páratartalmú (70%) levegőt igényel. 

 

Leírása

  • A teacserje 10-15 m magasra is megnőhet, termesztésben többnyire alacsonyabb, 1-1,5 m magas dúsan elágazó örökzöld cserje. Levelei szórt állásúak, fényes sötétzöldek, megnyúlt-lándzsásak, szélük fűrészes. Erezete szárnyas, élre futó, a levélnyél rövid. Virágai 3 cm átmérőjűek, a levelek hónaljából nőnek, rövid kocsányúak, 5-6 fehér szirommal és sárga porzókkal. Közel száz fajtája ismert.

Írta és szerkesztette


Látogass el a JAVALLATtm monori gyógynövényparkba, ahol 50 gyógynövénnyel ismerkedhetsz meg, amelyeket több mint 40 egészségügyi célból használhatsz

A park egész évben ingyenesen látogatható, a  központi információs és a gyógynövények mellett elhelyezett táblák segítségével szakvezetés nélkül is könnyen felfedezhető.  

Kattints a részletekért!

Megjegyzések


A gyógynövénytermékre vonatkozó egészségügyi hatások mindegyike szerepel az Európai Élelmiszer-biztonsági Hatóság (EFSA) hivatalos jegyzékében, amelyet az EU tagállamai által beküldött tudományos bizonyítékok alapján állítottak össze. A tudományos bizonyítékok értékelése folyamatos, amelyet mi is rendszeresen áttekintünk. Az egészségügyi hatások alatt ismertetett kutatási eredmények és gyógyászati tapasztalatok a gyógynövényre általánosan vagy a hivatkozásokban megjelölt kivonatra vonatkoznak! Bemutatásuk célja, hogy alátámasszák a gyógynövénytermékünk egészségügyi hatásait. A népgyógyászati tapasztalatok bemutatásának célja elsősorban az adott gyógynövény történeti és kulturális szerepének megismertetése. Sem a népgyógyászati alkalmazás, sem a vásárlói vélemények nem tekinthetők orvosi vagy szakértői értékelésnek!

Akik ezt a terméket megvették

Keresés